آموزشی

بهترین روش مطالعه کنکور و موفقیت در آن

روش مطالعه کنکور، با هر درس خواندنی تفاوت دارد. زمانی که شما در سال هایی غیر از سال دوازدهم هستید، روش مطالعه شما صرفا برای امتحان های پایان ترم است. اما در کنکور، شما نیاز دارید که تمام درس های 3 سال اخیر را در چند ساعت در برگه تست پیاده کنید. پس نیاز به روشی متفاوت برای مطالعه دارید. با ما همراه باشید تا تکنیک هایی را بیاموزید و بتوانید برای مطالعه کنکور خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

مهم ترین سال تحصیلی

همه ما شنیده ایم که مهم ترین سال درسی هر دانش آموزی، سال کنکور است. زمانی که شما این حرف را می‌شنوید، ممکن است ترس این سال را پیدا کنید و با خود بگویید که درس خواندن در این سال به چه شکل خواهد بود؟

نگران نباشید. این سال نیز مانند سال های تحصیلی قبل خواهد گذشت. اما باید به بهترین شکل ممکن از کنکور و این سال گذر کنیم. برای این مهم، ابتدا باید روش صحیح مطالعه خود را پیدا کنیم. این مسئله به قدری مهم است که اگر شما یک ماه از زمان کنکور خود را صرف همین نکته کنید نیز ایرادی نخواهد داشت. در مقاله چگونه درس بخوانیم به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است و می‌توانید روش خاص خود در مطالعه را در آنجا پیدا کنید. با دانستن این موضوع به سراغ نکات مهم در مورد روش های مطالعه در سال کنکور می‌رویم.

مهم ترین و بهترین تکنیک های مطالعه کنکور

شما باید به تکنیک های اصلی و مهم در مطالعه کنکور مسلط شوید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را در آن به دست آورید. این تکنیک ها بسیار حیاتی بوده و می‌تواند آینده شما را بسازد. پس با دقت مطالب را مطالعه کرده و آن ها را پیاده سازی کنید.

  1. برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند زمانی که از برنامه ریزی صحبت می‌شود، شما باید از ساعت بیدار شدن خود تا ساعت خوابیدن خود، برنامه دقیق و جزئی داشته باشید. این تفکری اشتباه است. با یک مثال این موضوع را بهتر متوجه خواهیم شد. مدرسه هر روز برای خود برنامه دقیقی دارد. ساعت 7:30 باید همه دانش آموزان در مدرسه باشند. کلاس اول ساعت 8:00 آغاز می‌شود و تا 9:20 به طول می‌انجامد. از 9:20 تا 9:45 زنگ تفریح است و به همین شکل کل روز برنامه مشخص دارد. شما باید بدانید که در ابتدا چه ساعاتی را مطالعه می‌کنید، چه درسی را مطالعه می‌کنید و … . نکته حائز اهمیت این است که نیاز نیست از همین ابتدا به خود فشار آورده و 8 ساعت در روز را مطالعه کنید.

روش مطالعه کنکور

  1. پیش خوانی داشته باشید.

پیش خوانی به این معنی است که شما باید قبل از مطالعه به صورت کامل و دقیق، یک بار درس را به صورت گذرا و روزنامه وار مطالعه کنید. این امر باعث ایجاد سوال در ذهن شما و همچنین، به یاد داشتن سر تیتر های اصلی خواهد شد.

  1. مطالعه را با دقت انجام دهید.

مطالعه شما زمانی که پیش خوانی را انجام داده اید باید کامل و جامع باشد. زمانی که شما این بخش از مطالعه را انجام می‌دهید، ذهنتان آماده دریافت مطالب است. می‌توانید از خلاصه نویسی، سوال پرسیدن از خود، بلند درس خواندن و هر روشی که با آن راحت تر هستید استفاده کنید تا مطالب به صورت کامل در ذهنتان بماند.

  1. مرور داشته باشید.

بر اساس تست های کنکور، برخی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی به حساب می‌آیند. این اهمیت را به این شکل می‌توانید تشخیص دهید. ببینید کدام موضوعات چند بار در سال های مختلف در تست ها آمده است. زمانی که شما این موضوعات مهم را پیدا کردید، همه این مسائل را در کاغذ نوشته و آن ها را هر از چند گاه مرور کنید. این امر به شما کمک شایانی خواهد کرد.

  1. مطالعه درست داشته باشید.

برای مطالعه کنکور به روشی درست و صحیح، شما نیاز به یک مسیر کامل و جامع دارید. این مسیر به این شکل است که شما باید یک منبع خوب و باکیفیت برای مطالعه اولیه داشته باشید و سپس، اصطلاحا به شکل تستی بخوانید و در نهایت تست بزنید و رفع اشکال کنید. برای این منبع مطالعه ما در کنار شما هستیم. ست هر چیزی که بخواهید را برای شما آماده کرده است. با ما همراه باشید.

روش مطالعه کنکور

ست با شما خواهد بود

ست، یکی از موسسه های حال حاضر در زمینه تولید محتوای آموزشی است. این موسسه که زیر نظر موسسه آموزش مجازی ثمین است، با ایجاد ساختاری هوشمندانه، در تمام زمینه های نمونه سوال، خلاصه و نکات و فیلم های آموزشی آماده کمک کردن به شما است. تمام این منابع آموزشی در زمان کنکور بسیار برای شما مفید خواهند بود. در هر درسی که مشکل دارید می‌توانید از فیلم های آموزشی ست، برای یادگیری کامل استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا