آموزشی

4 روش اصلی برای علاقه به درس

علاقه به درس، یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از دانش آموز ها با آن به مشکل برخورده اند. همه ما می‌دانیم که این مسئله، می‌تواند ما را در درس خواندن و پیشرفت بسیار کمک کند. هر کسی که به درس علاقه مند باشد، به راحتی درس ها را مطالعه کرده، فهمیده و آن را یاد می‌گیرد. اگر برای شما هم این مشکل وجود دارد، با ما همراه باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، این مسئله را حل نمایید.

علاقه به درس و مطالعه، مسئله ای که فقط برای شما نیست

در وهله اول باید این نکته را بدانیم که این مسئله، صرفا برای ما نیست. بسیاری از دانش آموز ها در سراسر دنیا، این مسئله را داشته و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همانطور که بسیاری از افراد، از هر نوع مطالعه لذت می‌برند، حتی مطالب درسی، هستند افرادی که از مطالب درسی و به صورت کلی کتاب ها فرار می‌کنند. افراد دیگری نیز هستند که مطالعه کتاب برای آن ها سخت است، زیرا با گذشت مدت زمان کوتاه خسته و خواب آلود شده و نمی‌توانند مطالعه را ادامه دهند.

راهکار هایی برای علاقه به درس

حال که این مسئله را متوجه شدیم بهتر است به سراغ راهکار های مناسب و درستی برویم تا بتوانیم در خود این علاقه را به وجود آورده و حتی المقدور، خیال خود و خانواده هایمان را از این بابت راحت نماییم.

علاقه به درس آسان است

زمان مناسب را پیدا کنید

بسیاری از دانش آموزان، به این دلیل به درس علاقه ندارند که زمان مشخصی برای آن ندارند. شاید در ابتدا، این سخن اشتباه به نظر بیاید. اما نکته این است که زمانی که شما زمان مشخص مطالعه درسی(ولو سی دقیقه) ندارید، شما زمان سایر کار های روز، مانند تفریح، بازی، وقت گذراندن با خانواده و …، را گرفته و به درس پرداخته اید. همین امر باعث می‌شود که شما احساس ناخوشایندی به درس و کتاب داشته باشید. بسیاری از افراد در جامعه، مطالعه کتاب را به قدری جدی می‌گیرند که به سایر کار های طول روز خود رسیدگی نمی‌کنند. این امر نیز باعث می‌شود که بقیه افراد مطالعه را سخت و دشوار ببینند. پس قدم اول ما، مشخص کردن زمان مناسب خواهد بود.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

بسیاری از افراد، به دلیل عدم تمرکز در مطالعه، علاقه مند به درس و مطالعه نیستند. این افراد، به دلیل مسائلی که در پیرامونشان یا در ذهنشان رخ می‌دهد، نمی‌توانند تمرکز داشته باشند.(برای مطالعه بیشتر در مورد عدم تمرکز، کلیک کنید.) این معضل، بسیاری از افراد را از مطالعه و علاقه مند شدن به درس باز می‌دارد. همانطور که ما، زمان مشخصی را برای مطالعه خود مشخص کرده ایم، باید بدانیم که این مطالعه باید به صورت صحیح انجام شود. یکی از مهم ترین شروط صحیح بودن مطالعه، داشتن تمرکز کافی است.

نقاط قوت را معیار قرار دهید

بسیاری از افراد، گمان می‌کنند که باید در تمام دروس عالی بوده و به همین دلیل، علاقه به درس ندارند. حال آنکه باید در قدم اول بدانیم که هر کس، ممکن است در یک رشته و درس خاص، استاد باشد و در آن بهترین فرد شود. در کنار این مسئله، دانش آموزان باید برای خود برنامه دقیق داشته باشند. زمانی که شما درس را کامل مسلط هستید، اعتماد به نفس صحبت درباره آن را خواهید داشت. برنامه شما باید این باشد که در ابتدا تسلط خود به دروسی که نقطه قوت هستند را به بهترین سطح رسانده و سپس با علاقه و شوق به سمت درس های بعدی حرکت کنید.

درس خواندن روش دارد

برنامه ریزی، قدم مهم علاقه به درس

وقتی که شما با برنامه مشخص زمانی درس می‌خوانید، منظم شده و با اشتیاق به ادامه دادن مسیر، می‌پردازید. این شما هستید که مشخص می‌کنید در طول روز، چه مقدار از درس  و چه مدت درس می‌خوانید. پس باید بهترین برنامه را برای خود داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که داشتن یک برنامه مطالعه با مطالعه روزی 10 دقیقه و یک مبحث، بسیار مفید تر از خواندن یک باره درس ها خواهد بود.(برای مطالعه در مورد تعیین زمان درس خواندن، کلیک کنید.)

منابع خود را تامین کنید

یکی از مسائلی که در علاقه به درس و مطالعه تاثیر به سزایی دارد، داشتن منابع با کیفیت، برای راحتی ذهن دانش آموز است. راحتی، مهم ترین عاملی است که علاقه به درس را ایجاد می‌کند. شما زمانی که دروس را به راحتی یاد بگیرید، ناراحتی، استرس و مسائل این چنینی را دور زده و با علاقه به مطالعه می‌پردازید. حال سوال این است که این منابع را چگونه تامین کنید؟

ست همراه شما است.

درس را به راحتی بخوانید

درس خواندن برای شما راحت خواهد بود

ست، یکی از قوی ترین موسسه های حال حاضر، برای تامین تمام منابع درسی شما است. این مجموعه، با پوشش دهی تمام دوره های تحصیلی، از ابتدایی تا متوسطه دوم، شما را از هر چیزی بی‌نیاز خواهد ساخت.

خلاصه دروس به صورت کامل و جامع و نمونه سوال های تخصصی، برای شما آماده شده اند تا بتوانید به راحتی هر چیزی که شما نیاز دارید را فراهم کند. تیم تخصصی تولید محتوای آموزشی ست، با دیدی مناسب تمام چیزی که شما می‌خواهید را فراهم کرده است.(جهت مشاهده نمونه کلیک کنید)

 

علاقه به درس سخت نخواهد بود

همانطور که مشاهده کردید، علاقه مند شدن به درس سخت نیست. شما به راحتی می‌توانید به این موضوع تسلط پیدا کرده و با اشتیاق دروس خود را مطالعه کنید و بهترین نمرات را کسب کنید. بسیاری از دانش آموزان به دلیل رعایت نکردن این مسائل کوچک، با دروس به چالش می‌خورند. شما به راحتی می‌توانید از هم کلاسی های خود پیشی گرفته و به سوی موفقیت قدم بردارید. همچنین، در این راه، ست همراه شما خواهد بود و بهترین منابع درسی را در اختیار شما قرار خواهد داد. فقط کافی است شما برای یکی از دروس خود، از این منابع استفاده کرده تا با ما هم نظر شوید.

برای مشاهده منابع درسی به صفحه اصلی سایت ست مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. جالب بود. علاقه به درس برای آدمایی مثل من که هر موقع به کتاب نگاه می‌کنند خوابشون میگیره، خیلی میتونه تاثیر گذار باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا