آموزشی

حفظ کردن درس ها ساده خواهد بود

حفظ کردن درس ها، یکی از معضلاتی است که دانش آموزان زیادی را به چالش می‌کشد. برای هر کسی، یک درس سخت به نظر رسیده و از پس آن بر نمی‌آید. ممکن است شما نیز دچار این معضل شده باشید و به دنبال راهکاری مناسب، ساده و قابل انجام برای آن بگردید. با مجله ست همراه باشید تا به راحتی این مشکل را برطرف کنید و حفظ کردن درس ها برای شما مثل آب خوردن راحت و ساده شود.

حفظ کردن درس، آسانی که سخت شده است

بسیاری از دانش آموزان این مسئله مهم را نمی‌دانند اما هر کس، راهی خاص و مناسب برای مطالعه درس و حفظ کردن آن دارد. روش های زیادی وجود دارد که شما بتوانید درس ها را حفظ کنید. پس در قدم اول و از مهم تر، شما باید روشی که با آن، به راحتی بتوانید درس ها را حفظ کنید، پیدا کرده و با آن روش، مطالعه خود را آغاز کنید. روش هایی مانند نوشتن، بلند خواندن دروس، تکرار کردن و …، از روش هایی است که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید تا دروس را حفظ کنید.

نکته مهم قبل از شروع بحث

در مقاله چگونه درس بخوانیم، شما با روش های پایه ای برای مطالعه آشنا شده اید و بهترین راهکار ها برای مطالعه را درک کردید. اما در این مقاله ما قصد داریم که روش هایی را ببینیم که با استفاده از آن، دروس را حفظ کرده و به بهترین شکل ممکن، آن ها را به خاطر بسپاریم.

روش های حفظ کردن دروس

قبل از پرداختن به این نکته، باید نکاتی را گوشزد کنیم. داشتن خواب مناسب، تغذیه صحیح و خواب کافی، از اولین و مهم ترین نکات هنگام مطالعه هستند. این مسائل، شما را به اوج تمرکز رسانده است و زمان شما برای پیدا کردن روش خاص خود برای درس خواندن و حفظ کردن درس صرف خواهد شد.

روش های حفظ کردن درس ها

بلند خواندن

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از روش های حفظ کردن برای برخی از افراد، مطالعه با صدای بلند است. این روش، باعث می‌شود که شما هم یک بار مطالعه کنید و یک بار هم مطالب را بشنوید. این تکرار، باعث می‌شود که شما به راحتی درس را متوجه شده و در عمق ذهنتان درک کنید.

نوشتن

یکی دیگر از روش های حفظ کردن درس، نوشتن است. بسیاری از افراد، هنگام مطالعه مطالب را به صورت خلاصه برای خود یادداشت برداری کرده تا بتوانند مطالب را به خاطر بسپارند. کسانی که این روش را استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند مطالب را به یاد آورده و از آن ها استفاده کنند. این روش ممکن است زمان بیشتری از مطالعه معمول بگیرد. اما برای مرور و دوره کردن فرد را بسیار راحت خواهد ساخت.

تکرار، یکی از روش های حفظ کردن درس

تکرار زیاد

یکی از روش های دیگر برای حفظ کردن درس، تکرار است. این روش به این شکل است که فرد، با داشتن یادداشت های کوتاه و مهم، دروس را برای خود مرور خواهد کرد. همچنین، با ایجاد یک خلاصه کامل، آن ها را به صورت کامل و پشت هم تکرار کرده و با خود زمزمه می‌کنند. این نکته را دقت کنید که مطالعه با تکرار زیاد با مطالعه شب امتحانی که شما درس را با سرعت و به قصد نمره می‌خوانید تفاوت دارد. در روش تکرار، شما درس ها را به ناخودآگاه خود سپرده و اصطلاحا، چرخه مطالعه ایجاد می‌کنید. در مطالعه شب امتحانی اما، شما تمام مطالب را به خودآگاه خود خواهید سپرد.

نوشتن مطلب از حفظ

یکی دیگر از این روش ها، مطالعه و سپس نوشتن آن ها از حفظ است. این روش سخت ولی بسیار جوابگو است. باعث تقویت خودآگاه و ناخودآگاه می‌شود. تنها مشکلی که این روش دارد این است که زمان زیادی خواهد برد.

آفاتی در مورد مطالعه

همانطور که شما روش های مختلفی برای حفظ کردن درس، چگونگی مطالعه، مطالعه مفید و … دارید، ممکن است در راه شما آفاتی قرار گیرند و آینده درسی شما را نابود سازند.

یکی از این آفات، عدم تمرکز است. ممکن است این مشکل درونی باشد یا بیرونی. اما در هر حال عدم تمرکز، درس خواندن و سطح علمی شما را از بین خواهد برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد کلیک کنید.

از جمله این آفات، مطالعه شب امتحانی است. اگر شما قصد دارید با برنامه برای آینده تان درس بخوانید، بدترین کار ممکن، مطالعه شب امتحان است. شما با این کار درس ها را یاد نخواهید گرفت و ذهن خود را نیز به چالش می‌کشید.

شما روش های مختلف و متنوعی را برای حفظ کردن درس شناختید.همچنین، برخی آفات برای حفظ کردن درس را نیز مشاهده کردید. حال بهتر است منابعی در اختیار داشته باشید تا بتوانید به راحتی خود را از هم کلاسی ها و اصطلاحا رقبا جلو انداخته و به بهترین بودن عادت کنید

ست، منابع شما را ست خواهد کرد

ست، یکی از بهترین و به روز ترین موسسات حال حاضر، در زمینه محتوا های آموزشی است. ست که زیر نظر موسسه آموزش مجازی ثمین است، با ایجاد محتوا های آموزشی متنوع و مختلف برای دانش آموزان، تحصیل را راحت کرده است. شما به راحتی می‌توانید با امکاناتی که از طرف ست در اختیارتان قرار می‌گیرد، هر درس و هر مطلبی را به راحتی حفظ کنید و درس ها را برای خود آسان سازید.

ست، همراه شما برای حفظ کردن درس

نمونه سوال و نکات و خلاصه درس، از بهترین منابعی است که ست در اختیارتان قرار خواهد داد. شما با این منابع هر چیزی که نیاز داشته باشید را خواهید داشت.

حفظ کردن درس ها آسان خواهد بود

روش هایی که در مجله ست به شما ارائه شد، می‌تواند شما را به راحتی از هر نگرانی برای درس، دور سازد. شما هر چیزی که می‌خواهید را به راحتی می‌توانید به دست آورید. درس ها برای شما ساده شوند و مطالعه لذت بخش گردد.

حال شما نیاز به یک همراه واقعی دارید و بهترین کار برای این راه، ست خواهد بود. ست، همراه شما است تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خود را ارتقاء دهید و موفق شوید.

برای مطالعه بیشتر به صفحه اصلی ما مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا