آموزشی

راهکار های اصلی بالا بردن تمرکز

تمرکز بالا، می‌تواند هر کسی را به موفقیت برساند. زمانی که شما برای مسئله ای که درگیری ذهنی برایتان ایجاد کرده است، تمرکز ایجاد کنید، به راحتی از پس مسئله بر خواهید آمد. تمرکز بالا، در هر مرحله از زندگی اهمیت دارد، اما این اهمیت در مقوله درس و درس خواندن بسیاغر بالا تر خواهد بود. با ما همراه باشید تا راهکار هایی مهم و اساسی در مورد تمرکز کردن را با هم بررسی کنیم.

تمرکز، مهم ترین بخش درس

در مقاله عدم تمرکز در درس ها، ما بررسی کردیم که تمرکز و عدم تمرکز چیست، راهکار ها چیست و چگونه از عدم تمرکز رها شویم. در این مقاله اما می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه تمرکز خود را بالا تر برده تا بتوانیم بهتر و بیشتر نتیجه بگیریم.

نکاتی وجود دارد که قبل از رسیدن به اصل مطلب باید ذکر شود. در مقاله چگونه درس بخوانیم، راهکار های اصلی برای درس خواندن و شیوه صحیح درس خواندن ذکر کردیم که بهتر است در مورد آن نیز مطالعه ای داشته باشید.

تمرکز بالا در مطالعه

راهکار های اصلی افزایش تمرکز

ما قصد داریم با یکدیگر بررسی کنیم که چگونه می‌توان بهتر و بیشتر تمرکز داشت. با داشتن این موضوع، شما به راحتی می‌توانید هر درسی را که در آن احساس ضعف می‌کنید را به صورت کامل آموزش دیده و از پس هر درسی بر بیایید.

قبل از شروع این بررسی بهتر است بدانیم که چند مورد اصلی و همیشگی وجود دارند که بهتر است آن ها را رعایت کنیم.

  • خواب صحیح

  • خوراک صحیح

خواب صحیح برای شما می‌تواند تمرکزی را به وجود آورد که در حالت عادی به هیچ عنوان نخواهید داشت. همیشه خواب را در اولویت خود قرار دهید تا تمرکزتان در بالا ترین سحط ممکن باشد.

خوراک صحیح، به معنی این نیست که شما همیشه بهترین مواد غذایی را داشته باشید. ذهن یکی از عضو هایی است که با قند کار می‌کند. زمانی که شما مطالعه می‌کنید، قند ذهن توسط بدن تامین می‌شود. یکی از راه های خوراک صحیح این استکه شما هر از چند گاهی، مواد قندی مصرف کرده تا ذهنتان توانایی سابق را داشته باشد. همچنین، به موقع غذا خوردن و رعایت فاصله غذا و پروسه هضم آن با ساعت خواب(حداقل 1 ساعت و 30 دقیقه)، می‌تواند عملکرد بدن شما را بهتر کرده و شما با راحتی بیشتری درس بخوانید.

با دانستن نکات بالا، به سراغ موارد بالا بردن تمرکز می‌رویم.

  • سرعت مطالعه خود را بالا ببرید

هنگامی که شما به مطالعه سریع بپردازید، به راحتی می‌توانید در آن تمرکز داشته باشید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که حواستان به مسئله دیگری نباشد. سرعت بالا، می‌تواند شما را به اصطلاح هایپر فوکوس(تمرکز بسیار بالا) نزدیک سازد.

  • جدیت در مطالعه

جدیت، باعث می‌شود که کسی علاقه مند نباشد تا تمرکز شما را از بین ببرد. شما با جدیت، به صورت خودآگاه تمرکز را برای خود ایجاد خواهید کرد.

  • زمان صحیح مطالعه

در مقاله زمان مناسب برای مطالعه به صورت کامل در این مورد صحبت کردیم. زمانی که شما با زمان درست و پیش بینی شده توسط خودتان درس بخوانید به صورت ناخوآگاه، با تمرکز بسیار بالا تری مطالعه خواهید کرد.

  • مکان ثابت برای مطالعه

همه ما می‌دانیم زمانی که سر میز غذا می‌نشینیم، زمان غذا خوردن رسیده است. بدن ما نیز با این فضا کار می‌کند. زمانی که شما یک مکان مشخص برای مطالعه و فقط برای مطالعه داشته باشید، هنگام قرار گرفتن در آن مکان، به راحتی تمرکز خود را برای درس خواندن به دست خواهید آورد.

تمرکز بالا در مطالعه

  • ذهنیت صحیح در هنگام مطالعه

تمرکز بالا، به راحتی با ذهنیت نا غلط از بین خواهد رفت. فرض کنید شما در مسابقات شنای مدرسه شرکت کرده اید و از ابتدای مسابقات به خود این تفکر را القا می‌کنید که نمی‌توانید مقامی کسب کنید. شما به طور قطع هیچ مقامی نخواهید آورد. این موضوع در مورد مطالعه شما هم وجود دارد. حتما و حتما شما باید با یک ذهنیت صحیح مطالعه داشته باشید. ذهنیت موفقیت، کسب نتیجه دلخواهتان، رسیدن به هدف و …، از ذهنیت های صحیح در مورد شما است.

  • ورزش کردن

شما با ورزش کردن می‌توانید سموم داخل بدنتان را تخلیه کرده و آماده تمرکز بالا برای درس هایتان باشید. اگر دقت کنید، عمده کسانی که ورزش را به صورت مستمر دارند، راحت تر از بقیه هم کلاسی هایشان درس می‌خوانند. هر کسی که می‌خواد تمرکز بالا داشته باشد، باید ورزش را به برنامه زندگی خود اضافه کند. تنها نکته ای که لازم به ذکر است این است که این ورزش به معنی این نیست که شما روزانه باید زمان زیادی برای آن قرار دهید. شما با 30 دقیقه ورزش هم می‌توانید به تمرکز بالا برسید.

  • داشتن منابع درسی با کیفیت برای مطالعه

شما برای مطالعه صحیح، باید در کنار تمام نکات بالا، منابع قدرتمندی برای مطالعه داشته باشید. هر کسی می‌تواند مسائل بالا را انجام دهد. اما داشتن منابع با کیفیت و خوب برای درس خواندن، امری است که هر کسی به آن توجهی ندارد. شما با ست به این منابع دست می‌یابید.

 

ست، قدرتی که از آن بی خبرید

ست، یکی از قوی تری و به روز ترین سایت ها در زمینه آموزش و محتوای آموزشی است. این مجموعه که زیر مجموعه موسسه بزرگ آموزش مجازی ثمین است، با داشتن منابع آموزشی که هر شکلی که مورد نیاز شما باشد، راه درس خواندن را بسیار ساده و آسان کرده است. شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید از خلاصه و نکات گرفته تا نمونه سوال و ویدیو آموزشی را از ست تهیه کنید و بهترین ها را برای خود ایجاد کنید.

ست با داشتن هر چیزی که شما می‌خواهید آماده است تا به شما کمک کند تا درس خواندن برای شما راحت شود. شما با ست، یاد می‌گیرید که چگونه تمرکز بالا داشته باشید، مطالعه مفید به چه شکل است، بهترین روش های مطالعه چه شکل است و در کنار همه این ها، منابع آموزشی را با بهترین شکل ممکن برای شما آماده کرده است تا بتوانید صفر تا صد درس ها را یاد گرفته و به نتیجه دلخواه خود برسید. کافی است تا شما بخواهید تا ست شما را همراهی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا